Tiedote: Kittilän kunta ja Kittilän seurakunta muistivat veteraaneja kukkalähetyksin

Utskriftsvänlig version

Tiedote 27.4.2020, Kittilän kunta

Kittilän kunta ja seurakunta muistivat kansallisena veteraanipäivänä 27.4.2020 Kittilän veteraaneja kukka- ja korttitervehdyksin. Tervehdyksen saivat kunnassa asuvat 24 veteraania.

Kansallisen veteraanipäivän 27.4. kunniaksi Kittilän kunta ja seurakunta ovat perinteisesti järjestäneet Kittilän yläkoululla ja lukiolla vastaanoton Kittilän veteraaneille, mutta tänä keväänä perinteinen kokoontuminen ei ollut mahdollista. Sen sijaan veteraanipäivän järjestelyistä vastaavat päätyivät eri toimialojen yhteistyönä muistamaan veteraaneja koteihin vietävillä tervehdyksillä. Ajatuksena oli ilahduttaa ikäihmisiä tällä tavoin, vallitsevasta koronatilanteesta huolimatta.

Kansallisen veteraanipäivän päätoimikunta on alkuvuodesta 2020 suositellut eri organisaatioita järjestämään ja osallistumaan Kansallisen veteraanipäivän tilaisuuksiin. Kuntaliitto tarkensi suositusta siten, että koronapandemian vuoksi Kansallista veteraanipäivää suositellaan vietettävän ja juhlistettavan poikkeusoloissa säädösten, määräysten sekä suositusten mukaisesti vaarantamatta kenenkään terveyttä.

Veteraanipäivää valmistelivat Kittilän kunnanhallituksen puheenjohtaja, hallintojohtaja, avopalveluohjaaja, yläkoulun ja lukion rehtori sekä Kittilän kirkkoherra seurakunnan edustajana. Kittilän Työpajojen henkilökunta tuli mukaan avuksi viemään tervehdykset perille veteraaneille.

Hanna-Maria Grandell, vs. hallintojohtaja, Kittilän kunta, hanna-maria.grandell@kittila.fi, puh. 040 572 4460
Mika Niskanen, kirkkoherra, Kittilän seurakunta, mika.niskanen@evl.fi, puh. 040 832 6488

Tiedote pdf-muodossa: 27.4.2020, Kittilän kunta ja Kittilän seurakunta muistivat veteraaneja kukkalähetyksin

27.4.2020