Tiedote: Yhteiset avoimet ovet – Kittilän kunta, Kittilän kaivos, Visit Levi ja Levi Ski Resort tutuksi

Utskriftsvänlig version

Tiedote 19.8.2019, Kittilän kunta

Kunta ja kaksi suurinta toimialaa esittäytyvät kuntalaisille ja matkailijoille lauantaina 24.8.2019, kun Kittilän kunnan, Kittilän kaivoksen, Visit Levin ja Levi Ski Resortin yhteiset avoimet ovet pidetään Kittilän urheiluhallissa ja hallin pihapiirissä klo 10-15.

Kittilän kaivos on järjestänyt kuntalaisille avoimien ovien päivää vuodesta 2009 saakka. Tänä vuonna myös Kittilän kunta halusi järjestää kuntalaisten päivän, ja siitä syntyi idea yhteisestä suuresta tapahtumasta Kittilän Urheiluhallilla. Mukaan kutsuttiin kuntalaisille esittäytymään kaivoksen rinnalla toimiva toinen Kittilän päätoimialoista, matkailu, ja tapahtumaan osallistuvatkin Visit Levi ja Levi Ski Resort.

Urheiluhallissa näkemistä, kokemista ja tekemistä koko perheelle

Kittilän kunnan yksiköt esittäytyvät: mm. vapaa-ajan palvelut, lapsiperheiden ja aikuisten palvelut, vanhus- ja vammaispalvelut sekä kotihoito. Pihalla voit hypätä kirjastoautoon! Tutustu Kittilän Unicef Lapsiystävällinen kunta –toimintaan. Esillä myös Revontuli-Opisto ja Levi Snow Sports Academy. Kittilän kirkonkylän autoarpajaisten tekstariarpa on myynnissä, ja Kittilä-puodista löytyy Ahma-aiheisia tuotteita. Urheiluhallilla voi testata ohjatusti seinäkiipeilyä tapahtuman aikana.

Agnico Eagle Finlandin malminetsintä ja Kittilän kaivoksen osastot esittelevät toimintaansa. Valokuvauspisteellä voit pukeutua kaivoksen suojavarusteisiin ja saat kuvan mukaasi muistoksi. Lapsille on luvassa kaivosaiheinen bingo. Kiertoajelut kaivokselle järjestetään etukäteen ilmoittautuneille.

Visit Levi (ent. Levin Matkailu) kertoo toiminnastaan, matkailunäkymistä ja Levin alueen tapahtumista. Jätskitarjoilu!

Levi Ski Resort esittelee uuden West Point hankkeensa ja kertoo ympäristösertifikaatistaan. Lisäksi esitellään Levi World Cupin uusia tuulia ja haetaan uusia kausityöntekijöitä - tule juttelemaan! Esittelyssä myös kuntalaisten kausialennus ja LeviSki -applikaatio.

Tietoiskuja ja ajankohtaiskatsauksia
Tilaisuudessa pidetään tietoiskuja, joihin voit tulla kuulemaan ja keskustelemaan!
- Kittilän vt. kunnanjohtaja Antti Jämsén ja kunnan Lapsiystävällinen Kunta Unicef -koordinaattori Pirjo Junttila-Vitikka
- Kittilän kaivoksen johtaja Tommi Kankkunen
- Visit Levin vt. toimitusjohtaja Yrjötapio Kivisaari
- Levi Ski Resortin liiketoimintajohtaja Marko Mustonen
Tietoiskujen tarkemmat aiheet ja aikataulu tarkentuvat ennen tapahtumaa sivulle:
www.kittila.fi/yhteiset-avoimet-ovet-kittilan-kunta-kittilan-kaivos-visi...

Urheiluhallin pihalla tapahtuu

Urheiluhallin pihalla voit tutustua akkukäyttöiseen Boomer-porauslaitteeseen, jonka käyttöä testataan maanalaisessa kaivoksessa ja kokeilla kullanhuuhdontaa kaivoksen geologien opastuksella! Lisäksi urheiluhallin edustalla voi piipahtaa muun muassa kirjastoautoon ja tutustua pelastuskalustoon sekä tutustua Levi Ski Resortin aktiviteettipuiston tarjontaan, josta paikalla on mm. trampoliineja ja pumptrack rata! Syömään pääsee päivän aikana kaivoksen lounasteltalle.

Ilmoittaudu kaivoskierrokselle etukäteen!

Kittilän kaivos järjestää avoimien ovien päivän yhteydessä kuusi tutustumiskierrosta Kittilän kaivokselle. Bussit kaivokselle lähtevät urheiluhallilta klo 9.30, 10.00, 10.30, 11.00, 11.30 ja 12.00. Kaivokselle on matkaa Kittilän keskustasta noin 50 kilometriä, ja tutustumiskierros kestää matkoineen noin 3 tuntia. Huom. kaivosalueella on 0-toleranssi alkoholin suhteen, joten matkustajat puhallutetaan jo bussien lähtöpaikalla. Lisätietoja kiertoajeluista voi pyytää puhelimitse numerosta 040 357 6004.

Koska busseissa on rajoitettu määräpaikkoja, tutustumiskierrokselle tulee ilmoittautua ennakkoon, 22.8.2019 mennessä sähköisen lomakkeen kautta. Avaa lomake ja ilmoittaudu linkistä: https://ssl.eventilla.com/kaivoskierros_ilmoittautuminen

Lämpimästi tervetuloa yhteisiin avoimiin oviin!

Yhteiset avoimet ovet -tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Kaivos tarjoaa keittolounaan ja kahvit tapahtuman kävijöille! Tapahtumassa myytävien tuotteiden ostoon voi varata käteistä.

Päivän aikana tapahtumassa valo- ja videokuvataan, ja järjestäjät voivat käyttää video- ja kuvamateriaalia viestinnässään ja markkinoinnissaan tulevaisuudessa.

Ohjelmaan kaikki muutokset mahdollisia. Viimeisin ohjelma löytyy sivulta
www.kittila.fi/yhteiset-avoimet-ovet-kittilan-kunta-kittilan-kaivos-visi...

Tiedotusvälineiden edustajat: Mikäli haluatte sopia etukäteen esimerkiksi haastatteluista, otattehan yhteyttä järjestäjätahojen yhteyshenkilöihin, yhteystiedot alla.

Lisätietoja tapahtuman järjestäjiltä:
Kittilän kunta: Juha Marletsuo, liikuntasihteeri, puh. 040 573 1123, juha.marletsuo@kittila.fi, www.kittila.fi
Kittilän kaivos: Birgitta Brusila, viestintäasiantuntija, puh. 040 774 8057, birgitta.brusila@agnicoeagle.com, www.agnicoeagle.fi, huom. kiertoajeluista tiedustelut: puh 040 357 6004
Visit Levi: Satu Pesonen, Head of Events, Levi Events, satu.pesonen@levi.fi, www.levi.fi
Levi Ski Resort: Marko Mustonen, liiketoimintajohtaja, marko.mustonen@levi.fi, www.levi.ski

Tiedote pdf-muodossa: Yhteiset avoimet ovet – Kittilän kunta, Kittilän kaivos, Visit Levi ja Levi Ski Resort tutuksi

19.8.2019