Tiedote: Joulupallo-kampanjalla jälleen iloa lapsille, aikuisille ja ikäihmisille

Tiedote 19.11.2018, Kittilän kunta

Joulupallo-kampanja on hyvän mielen tempaus. Kittilän kunta kutsuu jälleen kaikki mukaan tuomaan joulumieltä kittiläläisille lapsille, yksinasuville aikuisille ja ikäihmisille.

Kittilän kunnan sosiaalitoimisto, kotihoito ja neuvolan perhetyö toteuttavat tänä vuonna uudelleen viime joulun alla suuren suosion saaneen Joulupallo-kampanjan. Joulu on monelle vuoden tärkein juhla ja Kittilän Joulupallo-kampanjan avulla voi ilahduttaa vähävaraisten perheiden lapsia, yksinasuvia aikuisia sekä kotihoidon asiakkaina olevia ikäihmisiä jouluna. Kaikilla kuntalaisilla ja yrityksillä on mahdollisuus lahjoittaa joulupaketteja ilostuttamaan lasten ja aikuisten joulua.

Kampanjaan voi osallistua hakemalla joulupallon joulukuusesta Kittilän kunnantalon aulasta, Kittilän kirjastosta tai Sirkan koululta ja tuomalla lahjan johonkin näistä kolmesta paikasta aikavälillä 21.11.-13.12.2018. Jokainen pallo sisältää hieman tietoa lahjan saajasta, eli sukupuolen ja iän. Lahjojen saajia ei voi tunnistaa. Sosiaalitoimiston, kotihoidon ja neuvolan perhetyön työntekijät varmistavat lahjojen perille pääsyn.

- Jouluhan on lasten juhla. Jouluilon tuottaminen kittiläläisille perheille ja ikäihmisille on asia, jolla haluamme muistaa kittiläläisiä myös näin 150-vuotisjuhlavuonna. Toivon, että tämä jää jokavuotiseksi perinteeksi meille kuntaan, kertoo Joulupallo-kampanjan viime vuonna Kittilässä alkuun laittanut vs. kunnanjohtaja Sanna Ylinampa.

Sanna Ylinampa, vs. kunnanjohtaja, Kittilän kunta, puhelin 040 653 0774, sanna.ylinampa(at)kittila.fi
Ulla Siirtola, kotihoidonohjaajan sijainen, Kittilän kunta, puhelin 040 716 0245, ulla.siirtola(at)kittila.fi
Jaana Köngäs, perhetyöntekijä, Kittilän kunta, puhelin 040 652 8587, jaana.kongas(at)kittila.fi
Anri Tiri, vastaava sosiaalityöntekijä, Kittilän kunta, puhelin 0400 139 684, anri.tiri(at)kittila.fi

Osallistu Kittilän Joulupallo-kampanjaan 2018 – tule mukaan auttamaan ja jakamaan joulumieltä!

• Voit osallistua kampanjaan hakemalla joulukuusen koristepallon kunnantalon, kirjaston ja Sirkan koulun joulukuusista 21.11.-13.12.2018.
  • Joulukuusissa on puisia kuusenkoristeita, joiden toiselle puolelle on kiinnitetty tietoa lahjan saajasta.
  • Voit noutaa kuusista yhden tai useamman koristeen ja hankkia lahjan koristeen kääntöpuolen tietojen perusteella. Kiinnitä koristepallo hankkimaasi lahjaan.
  • Kuusien alle voi toimittaa myös lahjoja, joihin on itse merkinnyt, minkä ikäiselle henkilölle se on sopiva tai tiedolla, mitä lahja sisältää, ja se ohjataan eteenpäin sopivalle henkilölle.
  • Sopivia lahjoja lapsille ovat muun muassa lelut, kirjat, askartelutarvikkeet, vaattet ja aikuisille ja ikäihmisille vaikkapa villasukat, torkkupeitot, huovat, tossut, kahvipaketit ja ei-allergisoivat ja hyvin säilyvät jouluiset elintarvikkeet. Esimerkiksi lahjakortit ovat kaikille lahjansaajille tervetulleita.
  • Lahja voi olla paketoimaton tai paketoitu, seuraavat vinkit helpottavat lahjan eteenpäin menoa:
  • Voit laittaa lahjan esimerkiksi lahjakassiin tai paketoida sellofaaniin.
  • Kiinnitä lahjan ulkopuolelle helposti irrotettavasti noutamasi joulukoriste tai tietoa lahjan sisällöstä. Lahjan saajalleen toimittava henkilö poistaa lahjasta tiedot ennen sen perillevientiä.
  • Tuo lahja kunnantalolle, kirjastolle tai Sirkan koululle viimeistään to 13.12.2018 aikana.
  • Lämmin kiitos osallistumisestasi!

Tiedote pdf-muodossa: Joulupallo-kampanjalla jälleen iloa lapsille, aikuisille ja ikäihmisille

19.11.2018