Tiedote: Kittilä 150-arpajaisilla kerätään varoja paikallistoimintaan - pääpalkintona henkilöauto

Tiedote 21.8.2018

Osana Kittilän kunnan 150-vuotisjuhlavuotta Kittilän kirkonkylän kyläyhdistys järjestää Kittilä 150-arpajaiset. Elokuussa käynnistyvien arpajaisten pääpalkintona on henkilöauto, jonka lisäksi arvotaan kuusi polkupyörää ja yksi sähköpolkupyörä.

Palkinnot arvotaan ja voittajat julkistetaan Kittilän Jouluyössä 5.12.2018. Arpoja voi ostaa keskiviikkoon 5.12.2018 klo 12 saakka. Arpajaisiin voi osallistua ostamalla arvan Kittilästä paikalliselta yhdytykseltä tai yritykseltä tai tekstiviestillä mistä päin tahansa Suomea. Arpa maksaa 10 euroa, ja ostamalla arvan tukee samalla paikallisia yhdistyksiä ja toimintaa.

Kaikki kittiläläiset yhdistykset, seurat ja esimerkiksi koululuokat voivat kerätä varoja omaan toimintaansa myymällä arpoja. Jokaisesta myydystä arvasta myyjätaho saa viiden euron myyntipalkkion. Myyjäksi pääsee ottamalla yhteyttä Kideve Elinkeinopalveluihin ja hakemalla paperiarpoja Kittilän kunnantalolta tiistaista 21.8.2018 alkaen. Kittiläläinen yhdistys allekirjoittaa myyntisopimuksen ja heiltä laskutetaan 5 euroa/arpa. Kittiläläiset yritykset voivat myös myydä arpoja vastaavalla tavalla ja kohdistaa myyntitulonsa haluamalleen yleishyödylliselle yhdistykselle tai seuralle. Tekstiviestiarpojen osalta myyntipalkkio menee Kittilän kirkonkylän kyläyhdistykselle alueen kehittämiseen. Arpoja on yhteensä 5000 kpl, joista 2000 kpl paperiarpaa ja 3000 tekstiviestiarpaa.

- Nyt on ennen kokematon mahdollisuus tukea paikallisia yhdistyksiä ja toimijoita, ja siksi toivotaan, että ihmiset osallistuvat ja ostavat arpoja, kertoo kirkonkylän kyläyhdistyksen puheenjohtaja Aarni Valkonen.

- Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun tällaiset suuremmat, koko kunnan arpajaiset järjestetään, ja jos kokemus on positiivinen, voidaan tällaisia ehkä järjestää jatkossakin.

Arpajaisilla ei ole tarkoitus tehdä voittoa, vaan tempauksella kerätään rahaa paikallisten yhdistysten toimintojen kehittämiseen, Kittilän kirkonkylän kehittämiseen ja harrastusmahdolli­suuksien edistämiseen. Myös paikalliset yritykset ovat lähteneet hyvin mukaan ajatukseen tuottaa hyvää alueelle.

Lisätietoja:

Aarni Valkonen, Kittilän kirkonkylän kyläyhdistyksen puheenjohtaja, puhelin 0400 636 844
Veli-Matti Hettula, projektipäällikkö, Kideve Elinkeinopalvelut, Kittilän kunta, puhelin 040 487 7556,
veli-matti.hettula(at)kittila.fi

Lue lisää arpajaisista: www.kittila.fi/kittila-150-arpajaiset-2018