Tiedote 1.6.2018, Kittilän kunta

Kittilän 150-juhlavuoden kunniaksi kesäksi tarjolle saadaan uusia juhlavuoden tuotteita. Arctic Superfoodsin kanssa yhteistyön tuloksena saadaan yksi uusi tuote, Kittilä 150-vuotta EVÄS-patukka, jota pääsee maistamaan kesätapahtumissa Kittilässä.

Kittilän kunnan ja paikallisen elintarvikealan yrityksen Arctic Superfoodsin yhteistyön tulos, Kittilä 150 -juhlavuoden ilmeellä oleva Mustikka & Tumma suklaa EVÄS-patukka tuodaan tarjolle ensimmäisen kerran Hiljaisuus-festivaali tapahtumassa Kittilän Kaukosen kylässä 6.-10.6.2018.

- On huippua päästä osaksi Kittilä 150 -juhlavuotta personoidulla, uniikilla tuotepakkauksella. Tällä yhteistyöllä on minulle erityinen merkitys, sillä ajatus Arctic Superfoods brändistä ja koko yrityksestä syntyi Kittilässä, kertoo yrittäjä Jari Kurtti. - Festivaaleille saapuvat juhlavieraat, talkoolaiset, kyläläiset ja tietysti tapahtuman tähdet eli artistit pääsevät halutessaan maistamaan palan puhdasta pohjoista luontoa huikean ohjelman lomassa, Kurtti lupaa.

Suunnittelija Jukka Puljujärven luoman Ahman vuodenajat -ilmeen mukaisia Kittilä 150-juhlavuoden tuotteita, kuten putkihuivia ja kangaskassia on ollut jo myynnissä kevään ajan. Kesätapahtumiin ja kesämatkailijoiden iloksi kunnan juhlatoimikunta toteuttaa kuntalaisten toiveiden pohjalta uusia tuotteita myyntiin; tulossa on mm. erilaisia lahja- ja käyttötavararoita, postikortteja ja tarroja. Tuotteita tullaan myymään Kittilän kirkonkylälle 15.6.2018 avattavassa kesäinfossa ja Kittilän perinteisillä kesämarkkinoilla 6.-9.7.2018. Syksyn tullen tuotteita on tarjolla Staalon Festeillä 13.10.2018 ja joulukuussa Kittilän Jouluyössä.

Arctic Superfoods on perheyritys joka ponnistaa Kittilästä. Yrityksen innovatiiviset tuotteet ovat marjoista ja villiyrteistä valmistetut EVÄS-patukat. Yrittäjä Jari Kurtti haluaa nostaa tuotteissa ja viestinnässä vahvasti esille yrityksen juuria, Lapin puhdasta luontoa ja maailman puhtainta ilmaa sekä parhaita mahdollisia raaka-aineita, suomalaisia superfoodeja.

Raaka-aineet; marjat, juurekset ja villiyrtit, tulevat läheltä. Yritys käyttää aina mahdollisuuksien mukaan paikallisia yrityksiä ja yhteistyökumppaneita. Pellavaa ja gluteenitonta eli puhdasta kauraa saadaan kotimaisilta pelloilta, hunaja tulee kotimaiselta luottotoimittajalta. Kaikki tuotteet valmistetaan ja pakataan käsityönä Suomessa. EVÄS-patukoissa maistuvat runsaina ja täyteläisinä makuina puhtaan luonnon kirkkaimmat tähdet mustikka, puolukka, karpalo ja tyrni, ja patukan pohja on valmistettu kotimaisista raaka-aineista: porkkanasta, pellavasta ja puhtaasta kaurasta. Makuelämyksen viimeistelevät villiyrtit nokkonen, kuusenkerkkä ja koivunlehti. Makeuden eväisiin tuo hunaja.

Kittilä 150-tuotteet, Kittilän kesäinfo ja Kittilän kesämarkkinat:
Kulttuuritoimisto, Kittilän kunta, puhelin 040 568 1356, kulttuuritoimisto(at)kittila.fi,
www.kittila.fi, www.kittila.fi/kittilan-kunta-150-juhlavuosi
Arctic Superfoods: Jari Kurtti, yrittäjä, puhelin, 040 581 2542, jari(at)arcticsuperfoods.com
Hiljaisuus-festivaali: Joonas Martikainen, festivaalijohtaja, puhelin 050 337 2828, joonas(at)hiljaisuusfestivaali.fi

Tiedote: Kittilä 150 -juhlaeväspatukka yhteistyönä Arctic Superfoodsin kanssa julkaistaan Hiljaisuus-festivaaleilla (pdf)

Mustikka & Tumma suklaa EVÄS-patukka Kittilälle valmistetulla 150-juhlakääreellä, kuva: Arctic Superfoods / Jari Kurtti

1.6.2018