Tiedote: Kittilän Sydänyhdistys ry lahjoitti liikuntatoimelle defibrillaattorin

Tiedote 16.11.2017

Kittilän urheiluhallin ensiapuvälineistöä on täydennetty defibrillaattorilla eli sydäniskurilla. Laitteen Kittilän kunnan liikuntatoimelle lahjoitti Kittilän Sydänyhdistys ry. Yhdistyksen tavoitteena on sydänterveyden edistäminen valtakunnallisen Sydänliiton periaatteiden mukaisesti.

Sydäniskuri voi pelastaa sydänpysähdyspotilaan hengen. Laite neuvoo käyttäjää läpi koko elvytystapahtuman. Laite analysoi potilaan rytmin ja antaa sähköimpulssin vain, mikäli autettava sitä tarvitsee. Sydäniskuri ohjaa käyttäjää suomenkielisin ohjein toimimaan oikein elvytystilanteessa.

Liikuntasihteeri Juha Marletsuo kiitti Sydänyhdistyksen puheenjohtajaa Maija-Liisa Soikkelia, yhdistyksen hallitusta sekä yhdistyksen vapaaehtoistoimijoita arvokkaasta lahjoituksesta.

- Kittilän Sydänyhdistys ry on liikuntatoimen läheinen yhteistyötaho ja tämä upea lahjoitus lujittaa kumppanuuttamme entisestään. Kittilän urheiluhallilla liikkuu päivittäin paljon ihmisiä. Urheiluhallin tarkoituksena on palvella kaikenikäisiä kuntalaisia kuntoon ja terveydentilaan katsomatta. On erittäin tärkeää, että saatavilla on asianmukaisia ja nykyaikaisia ensiapuvälineitä, jotta kuntalaiset voisivat nauttia hienosta hallistamme turvallisin mielin, toteaa Marletsuo.

Maija-Liisa Soikkeli, puheenjohtaja Kittilän Sydänyhdistys, puhelin 0400 780 490
Pasi Juntunen, erityisliikunnanohjaaja/urheiluhallivastaava, Kittilän kunta, puhelin 040 774 9743
Juha Marletsuo, liikuntasihteeri, Kittilän kunta, puhelin 040 573 1123

16.11.2017