Tiedote, Levi Ski Resort: Levi Ski Resortin huoltorakennus tuhoutui tulipalossa viime yönä

Tiedote, Levi Ski Resort, 4.1.2021

Tulipalo tuhosi Levi Ski Resortin eturinteiden kupeessa sijaitsevan huoltorakennuksen sunnuntai-iltana alkaneessa tulipalossa. Tulipalossa ei tullut henkilövahinkoja. Tulipalon sammutustyöt jatkuivat läpi yön ja se saatiin sammutettua maanantaiaamuna, eikä se onneksi päässyt leviämään muihin rakennuksiin. Huoltorakennuksen pinta-ala oli noin 1200 neliömetriä ja rakennus tuhoutui tulipalossa täysin. Palon syttymissyytä tutkitaan vielä.

- Iso kiitos onnistuneista sammutustöistä pelastuslaitokselle sekä vapaapalokunnan työntekijöille. Iso onni oli myös, että moni työntekijöistämme kuuluu vapaapalokuntaan ja osallistui sammustöihin. Hyvällä yhteistyöllä saimme pelastuslaitoksen ja työntekijöidemme kanssa pelastettua isot rinne- ja reittikoneet tulipalon alta. Tulipalossa palaneen rakennuksen myötä tuhoutui kuitenkin myös palanen Levin historiaa, sillä rakennus oli entinen Levin hiihtokeskuksen päärakennus, jossa toimi aikanaan hissilipunmyynti, vuokraamo, hiihtokoulu sekä shoppi, kommentoi Levi Ski Resortin toimitusjohtaja Jouni Palosaari.

Levin hiihtokeskuksen rinteet, hissit sekä muut palvelut jatkavat toimintaansa normaalisti tapahtuneesta huolimatta.

********************************

HAASTATTELUT JA YHTEYDENOTOT:

Jouni Palosaari, toimitusjohtaja, Oy Levi Ski Resort Ltd, puh. 0400 690 770, email jouni.palosaari@levi.fi
Marko Mustonen, liiketoimintajohtaja, Oy Levi Ski Resort Ltd, puh. 040 518 4559,email marko.mustonen@levi.fi

Oy Levi Ski Resort Ltd:n liiketoiminta keskittyy hissilipunmyyntiin, hiihdonopetukseen, vuokraamotoimintaan sekä tekstiilikauppaan. Lisäksi tytäryhtiö Oy Levi Restaurants Ltd tarjoaa rinneravintolapalveluita. Levi Ski Resort on monipuolinen matkailun palveluyritys, joka jokaisena talvikautena pitää huolta lähes puolesta miljoonasta onnistuneesta rinnepäivästä.

Levin lippulaivoina toimivat lukuisat tapahtumat, joista merkittävimpänä vuosittainen alppihiihdon maailmancupin pujotteluavaus, joka kerää kansainvälisesti valtavan huomioarvon. Levi on sitoutunut ISO 14001 -ympäristöjärjestelmään ensimmäisenä pohjoismaisena hiihtokeskuksena. Yhtiön tärkeimpänä arvona on arktisen ympäristön kunnioittaminen ja vaaliminen. www.levi.ski

4.1.2021